Igen, a kampány beindult. Legfontosabb eleme egy profi szakemberek által összeállított reklámfilm az értékekről, amit minden dolgozónak meg kell néznie, minden üzemegységnél.
A film tényleg nagyon jól összerakott anyag. Beszél a nemzetközi és a hazai Vezér, egy amúgy tényleg jó fej, külhoni vezető, aki kivételesen jól megtanult magyarul, és mindenki, aki a téma anyja, illetve apja. Még azokra is lelkesítőleg hat, akik az évek során a berkeken belül megtanultak bölcsen kételkedni, hiszen láttak már karón varjút (sőt, szinte csak azt láttak). A zene is igazán eltalált, a pszichét pozitív energiákkal stimulálja.
Számos beosztott dolgozó is szerepel. Mindenki boldog, vidám. Persze, Ismeretlen Területvezető sehol, de az ő nem magyar főnöke (Külhoni Mobbing Mester) viszont megszólal, mint az Értékek szószólója, holott egy korábbi konferencián büszkén ecsetelgette, hogy a vállalati profitért még a saját családját is megölné (sic!). A forgatás utáni napokban pedig több különböző telephelyen szokása szerint a vásárlók előtt alázta porig a helyi vezetőket, hogy senkiben ne legyen kétely, azok mennyire alkalmatlan pojácák szerinte az üzleti sikerhez. Az Értékek reklámfilm felsővezetői üzenete pedig részéről letudva, kipipálva.
A film képi megvalósítása is kifogástalan és hatásos (a végén osztott képekben minden beszélő legjellemzőbb, magabiztos és mosolygós pillanatait láthatjuk újra a filmből, egy villanás erejéig), nem hagyva kétséget a nézőben, hogy ez egy igazán profi és motivált csapat, itt mindenki jól érzi magát.
Na, aki egy reklámfilm után ellenállhatatlan vágyat érez az újfajta összetevőkkel tuningolt, minden eddiginél univerzálisabb mosópor megvétele iránt, ide is azonnal beadja álláspályázatát. Aki pedig immunis a reklámra, az meg azért, mert a munkanélküliségnél bármi jobb, és ha a filmet nézi, arra gondolhat, hogy a remény hal meg utoljára. Mindegy, a média tudása komoly dolog. A film erre maga a kézzelfogható bizonyíték. A dolgokat könnyen elhisszük olyannak, amilyennek mások akarják mutatni.
Jó lenne, ha a Vállalat valóban olyan lenne, vagy legalább olyanná válna, mint amit a film sugall. De legutóbb, hasonló esetben egy másik projekt DVD-film anyagát is meg kellett mindenkinek néznie, arról statisztikát vezettek, hogy napi szinten már a kollektíva hány százalékához jutottak el az illetékes felsővezető lelkesítő szavai. Akinek a százalékos teljesítménye a többi telephelyéhez képest lemaradt, magyarázkodhatott. Persze, az egész csak akkor és ott volt kicsit durva, de hát ilyen a multi. Vajon az Értékek-film esetében is így lesz? Vagy ezúttal elegenedő, ha esetleg valaki nem látta, azzal ezután emberként bánnak majd?
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.